iGo systems

kompleksowe rozwiązania automatyzacji.

Zróżnicowane procesy magazynowe wymagają indywidualnych rozwiązań. STILL oferuje idealnie dopasowane połączenie wózków produkowanych seryjnie z innowacyjną technologią. Różne systemy nawigacji, wykorzystujące na przykład magnetyczne punkty referencyjne czy nawigację laserową umożliwiają niezależne przemieszczanie wózków wewnątrz magazynu. Oprócz skanerów laserowych, które zapewniają maksymalne bezpieczeństwo osób niezależnie od kierunku jazdy wózka, indywidualny dobór specjalnych czujników umożliwia łatwe wykrywanie obecności palety!

Komputer główny wózka – serce systemu automatyzacji.

Komputer główny w optymalny sposób rozdziela zlecenia przekazywane z systemu ERP przedsiębiorstwa lub systemu zarządzania magazynem dla poszczególnych automatycznych wózków widłowych. Gwarantuje to optymalne wykorzystanie floty. Inne zadania komputera głównego to kontrola ruchu na predefiniowanych trasach, wizualizacja przemieszczeń wózka oraz monitorowanie stanu naładowania baterii. Automatyzacja powtarzalnych zadań może przynieść wymierne oszczędności. Efektywne procesy oraz przejrzysty przepływ materiałów i informacji zmniejszają liczbę błędów i znacząco poprawiają jakość transportu.

Kontakt

MX-X/MX-Q od STILL - Zautomatyzowana precyzja w wąskim korytarzu roboczym

MX-X/MX-Q

Zautomatyzowany MX-X/MX-Q stworzony został do wąskich korytarzy roboczych w magazynach mających nawet 15 metrów wysokości. Wózek znajduje drogę samodzielnie i przede wszystkim poprzez nawigację magnetyczną. Jako alternatywa możliwa jest nawigacja za pośrednictwem triangulacji laserowej - szczególnie przydatnej w przypadku, gdy MX-X/MX-Q musi pokonać również dłuższe dystanse. Zarówno przewidziany dla wąskich korytarzy MX-Q z widelcem teleskopowym, jak i MX-X, który może unosić ciężary z poziomu podłogi, mogą być wyposażone w Pallet Finder. Jest to laserowy system pomiarowy, który określa dokładną pozycję palety przed podjęciem towaru i dostosowuje pozycję MX-X/MX-Q. W ten sposób zapewnione jest idealne współgranie ręcznego i zautomatyzowanego transportu w jednym magazynie.

MX-X/MX-Q

STILL FM-X - Automatycznie inteligentny i efektywny

FM-X

Zautomatyzowany reach truck FM-X może być używany na wiele sposobów - czy to w magazynie z szerokimi korytarzami, podczas transportu poziomego czy też w regale wjezdnym. Zarówno w szerokim korytarzu magazynu, jak i w transporcie poziomym zautomatyzowany FM-X nawiguje za pomocą lasera obrotowego, który rozpoznaje reflektory w swoim otoczeniu co do centymetra i gwarantuje, że produkt będzie załadowany i rozładowany z dużą precyzją nawet na wysokości 9 metrów. Do automatycznego ładowania i rozładowywania w regale wjezdnym zamiast powszechnie stosowanej nawigacji laserowej oferuje się nawigację za pomocą magnetycznych transponderów osadzonych w ziemi. W przypadku transportu przenośnych nośników transportu, FM-X ze swoim masztem jest idealnym urządzeniem do transportu poziomego tych palet.

FM-X

STILL EK-X - Komisjonowanie na nowym poziomie

EK-X

Przy całkowicie zautomatyzowanym EK-X człowiek będzie musiał wykonywać tylko te czynności, których nie warto automatyzować, np. zbieranie towaru z magazynu i układanie na palecie. Jazdę przejmuje całkowicie zautomatyzowany EK-X.Zalety są oczywiste: brak potrzeby szukania najbliższej pozycji podnoszenia, brak żmudnych przejazdów bez ładunku lub w pełni załadowaną platformą oraz pomiędzy obszarem komisjonowania a pakowania.Człowiek może wykonywać swoje zasadnicze zadanie: układać. Zastosowane techniki sprawdziły się już w zautomatyzowanych MX-X/MX-Q: w pełni automatyczna nawigacja magnetyczna (opcjonalnie triangulacja laserowa), bezpieczeństwo dzięki mobilnym urządzeniom do ochrony osób na pojazdach połączonych z systemami bezpieczeństwa.


EK-X

STILL CX-T

CX-T

Prawdziwy potencjał ciągniki pokazują dopiero w połączeniu z automatyzacją. Ciągnik nie jest w stanie wykonać osobnego cyklu obciążenia, w przeciwieństwie do innych pojazdów, jego rola sprowadza się do transportu towarów wzdłuż zdefiniowanych tras. Odcinki trasy mają w stosunku do miejsc składowania mniejszą liczbę przystanków.

Te nowe wymagania potrzebować będą również innych rozwiązań automatyzacji:
nawigacja holownika następuje poprzez wytyczną, która alternatywnie może być przedstawiona optycznie lub jako naklejony magnetyczny pasek. Tak więc, po pierwsze - nie są konieczne żadne stałe instalacje na podłodze, po drugie -  klient może dopasować kurs jazdy samodzielnie. Dostępne są również przystanki w określonych momentach, interfejsy do obsługiwanych systemów hosta i automatyczne odłączenie przyczepy.

CX-T

Potrzebują Państwo więcej informacji?
W przypadku dalszych pytań nasi doradcy są do Państwa dyspozycji.